۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

در دیدار اعضای شورای شهر صدرا با مدیر عامل آبفای شیراز مطرح شد؛

ادامه احداث شبکه فاضلاب جدید صدرا درحال پیگیری است

ادامه احداث شبکه فاضلاب جدید صدرا درحال پیگیری است

شیراز- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  شهرستان شیراز از استمرار پیگیری های این شرکت برای  ادامه احداث شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه جدید در صدرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن بهروزی صبح سه شنبه در جلسه خود با اعضای شورای شهر صدرا و جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شیراز در تالار زنده یاد نمازی از پیگیری ادامه احداث شبکه فاضلاب و همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب جدید در صدرا خبر داد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز با اشاره به ادامه اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان برای شهر صدرا و مردم این شهر اظهار کرد: رشد و گسترش شهرصدرا و تکمیل نشدن زیرساختها باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مردم و همچنین دستگاه‌های متولی مربوطه نظیر شرکت آب و فاضلاب شیراز شد که این شرکت پس از تحویل این شهر تمام توان خود را برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در بخش آب و فاضلاب بکار گرفت.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب شیراز با اقدامات اساسی و پربازده تأمین و توزیع آب پایدار از چاه‌ها و خط دوم آب رسانی و همچنین با احداث تصفیه خانه شرق و صدرا و نیز ارتقا کمی و کیفی تصفیه خانه قدیمی صدرا گام‌های مؤثری جهت رفاه و آسایش مردم خوب این شهر برداشته است.

بهروزی به کیفیت احداث تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه صدرا یکی از تصفیه خانه‌های فاضلاب به روز درکشور و پساب با کیفیتی دارد که قابل استفاده در فضای سبز و صنعت می‌باشد.

او ادامه داد: مدول دوم این تصفیه خانه در شرف مناقصه و اجراست.

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز به اختلاف فاحش هزینه انشعاب فاضلاب اشاره و تصریح کرد: هزینه هر انشعاب فاضلاب برای شرکت آبفای شیراز بیش از ٤برابر مبلغی است که از مشترک دریافت می‌شود.

این مقام مسئول افزود: درصورت تأمین اعتبار درقالب اعتبارات عمرانی می‌توان در روند اجرا سرعت بیشتری ایجاد کرد.

بهروزی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب شیراز برای فاضلاب شیراز و صدرا ردیف بودجه مشخص تعریف و اخذ کرده است، که اگر دولت حمایت و تزریق اعتبار کند، ۶ مدول پیش بینی شده تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا به مرور احداث خواهد شد و تا حدود ۵۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد.

مدیر عامل آبفای شیراز در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: پروژه‌های زیر بنایی خوبی باهمکاری شرکت عمران صدرا شروع شده که می‌توان به احداث مخزن ٢۰ هزار متر مکعب، احداث خطوط انتقال فاضلاب وایجاد تصفیه خانه لوکال واجرای مدول اول تصفیه خانه غرب صدرا اشاره کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز همچنین از اجرای رینگ آبرسانی شهرصدرا از محل اعتبار ات تنش آبی وخشکسالی خبر داد و گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای این خط مصوب شده ودرصورت تخصیص عملیات اجرایی شروع می‌شود.

بهروزی گفت: آب از خط دوم آبرسانی با دبی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به صورت پایدار برای صدرا ایجاد شده که مشکل آب صدرا را مرتفع کرده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تعامل نزدیک با مسئولین برای اجرای پروژه‌های زیر بنایی تاکید و خاطر نشان کرد: دولت باید اعتبار لازم را برای ایجاد زیرساخت‌ها در اختیار ما بگذارد.

در این جلسه اعضای شورای شهر صدرا بر ادامه همکاری با شرکت آبفا شیراز تاکید کرده و خواستار تسریع در انجام پروژه‌ها و حضور بیشتر شرکت آبفای شیراز در فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی مربوطه شدند.

کد خبر 5298919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha